Weboldal optimalizálás

WEBOLDAL OPTIMALIZÁLÁS ALAPJAI


20 345 2623 / info@generalcomputer.hu

Weboldal optimalizálás, más néven a seo

Bizonyára, ha ide talált az oldalra, valószínűleg hallotta már a SEO, vagy a Weboldal optimalizálás szavak egyikét. De vajon tudja is, hogy milyen fontossággal bírnak, illetve, hogy milyen szerepet is játszanak a weboldalak szempontjából? Nos, ha a kérdésre a válasza nem, akkor ezen írás elolvasása után tisztázódni fog önben minden, amit a SEO működéséről tudni kell.

A SEO alapjai

A SEO az angol Search Engine Optimization szó rövidítése, melyet magyarul Weboldal optimalizálás néven is emlegetünk. A weboldal Weboldal optimalizálás nem véletlen vált nagyon elterjedté manapság, hiszen a Google keresőt naponta átlagosan több mint 3 milliárd alkalommal veszik igénybe az emberek globálisan, amely például rengeteg lehetőséget rejt magában a vállalkozások számára. A Google kereső a weboldalak sorrendjét több szempont összesítéseként állítja össze, és igazán itt jön képbe az optimalizálás, hiszen minél jobban optimalizált egy oldal, annál jobb helyezéseket fog elérni a keresőben. Fontos még így az elején megjegyezni, hogy a keresőkön belül két féle megjelenési mód is található. Az egyik a fizetett hirdetéseket rejti magában, amelyek jól kivehetően el vannak látva a hirdetés felirattal. A másik pedig az organikus megjelenés, amellyel a Weboldal optimalizálás során foglalkozunk.

A Google működése

Mielőtt elkezdené optimalizálni egy webhelyet, meg kell értenie a keresőmotorok működését.

A Google működése a letapogatással vagy feltérképezéssel kezdődik. Ekkor a keresőrobot megvizsgálja az új tartalmat kifinomult programok segítségével. Ha új oldalak találhatóak, a robot az észlelt linkeket követve új tartalmat fedezhet fel egy láncfolyamat során.

Következő fázis az indexelés. A Google a feltérképezett tartalom másolatát tárolja az indexben. Az indexet nagy teljesítményű szervereken tárolják, így valós időben megtalálhatóak.

Ezután következik a helymeghatározás vagy rangsorolás. Amikor a felhasználó keresést végez, a keresőmotorok algoritmusai a helymeghatározási tényezők alapján értékelik, mely tartalmak a relevánsabbak a keresett kifejezésre.

A weboldal optimalizálás felépítése

A weboldal optimalizálásnak 4 fő része van:
  • Kulcsszó kutatás
  • Oldalon belüli weboldal optimalizálás (On-Page SEO)
  • A technikai optimalizálás
  • A külső weboldal optimalizálás, vagyis a linképítés
  • Kulcsszó keresés

    A kulcsszó keresés általában több részből áll össze. Először is meg kell vizsgálni, hogy mely szavakra, esetleg kifejezésekre keresnek az emberek. Miután ez megvan ki kell válogatni, hogy melyekre, milyen mennyiségben keresnek rá. Ezzel egyidejűleg pedig utána kell járni, annak is, hogy a keresőn belül hol van esély elhelyezkedni az adott kulcsszóra a vetélytársakkal szemben. Egyszerűnek hangozhat, azonban hibalehetőség még itt is van. Például egy olyan kulcsszóra teljesen felesleges építeni, amelynek semmilyen látogatottsága nincs, hiszen közönség nélkül mit sem ér az egész belefektetett munka. Ez pontosan olyan lenne, mintha a színészek az üres színházteremnek játszanának. Továbbá nem érdemes olyan szavakat sem alkalmazni nagy mennyiségben, amelyeknek semmi köze sincsen az adott oldal témájához.

    Oldalon belüli weboldal optimalizálás

    Talán az egyik legösszetettebb és fontosabb része az egész folyamatnak a saját weboldal megfelelő belső optimalizálása. Az alábbi néhány pontban bemutatom a legfontosabb dolgokat, amikre érdemes odafigyelni az oldalon belüli weboldal optimalizálás alkalmával, a minél jobb helyezés elérésének érdekében.

    Oldal címe és a Meta leírás

    Ezen párosból áll össze az amit a keresőben láthatunk minden egyes weboldalnál. A címből és a leírásból jön rá a kereső robot, hogy miről is szól az oldal. Míg a cím csak pár szóból áll, addig a Meta leírásban hosszabban is kifejtésre kerül az oldal témája. Tanácsolt mind kettőben elhelyezni azokat a kulcsszavakat, amelyekre épül az oldal, de emellett érdemes vigyázni is mivel, ha túlságosan sokszor szerepelnek, az nagyobb kárt tehet a weboldal optimalizálás szempontjából, mintsem hogy előnyös lenne. Ebből következően nagyon fontos megjegyezni, hogy a kevesebb néha több elv elég sokszor érvényesül, hiszen ha nem vigyázunk, akkor akár komoly büntetéseket is kiszabhatnak weboldalunkra.

    Belső linkek

    Lehet, hogy meglepő, de nem csak külső, hanem belső linkek is alkalmazhatóak a weboldalon. Ennek lényege, hogy a saját oldalunkon lévő bejegyzéseket linkeljük tovább egy másik a saját oldalon lévő tartalmon belül.

    Fejlécek

    A fejlécek, melyeket H1, H2, H3 néven ismerhetjük. Jelentős szerepük az átláthatóságban van, mivel segíti a kereső robotokat és az olvasókat is, hogy könnyebben megértsék a leírt tartalmat.

    Technikai weboldal optimalizálás

    A weboldal optimalizálás technikai része határozza meg, hogy mennyire felhasználóbarát egy oldal, mind sebesség, mind különböző fajta eszközökön való megjelenés szempontjából.

    Oldal betöltési sebesség

    Több részről is fontos, hogy milyen az adott oldal betöltési sebessége. Az egyik a felhasználói élményt szolgálja, mivel ha egy látogató túl sokat kell várakozzon, akkor valószínűleg el fog kattintani. Másik részről pedig weboldal optimalizálás szempontjából is jut neki szerep, mivel maga a Google jelentette be, hogy a rangsorolás során az oldalaknak a sebességét is figyelembe fogják venni.

    Mobilbarát weboldal készítés

    Az idő előrehaladtával egyre nagyobb figyelem irányul a mobiltelefonokra, így nagy hangsúlyt kapott a mobilbarát weboldal készítés. Ez főleg amiatt van, mert a világon az emberek többségének már van mobiltelefonja, ezáltal pedig több forgalom érkezik onnan, mint az asztali eszközökről (számítógép, laptop). Pontosan ezért és a Google-nek az erre irányuló egyre nagyobb figyelme miatt érdemes jól optimalizálni a mobilok felbontásához illeszkedően.

    linképítés a weboldalon

    Külső optimalizálás - Linképítés

    A weboldal optimalizálás berkein belül talán az egyik legkeresettebb téma a linképítés. A külső optimalizálás magában foglal minden olyan módszert, amelyet a weboldal tulajdonosa vagy optimalizálója nem befolyásolhat közvetlenül. Viszont sok erőfeszítéssel és következetességgel jelentősen hozzájárul a keresőmotorok eredményeinek rangsorolásához.

    Alapjaiban véve a lényege a linképítésnek, hogy más weboldalról szerezzünk a saját oldalunkra mutató linket. A Google-nél a linkeket nagyjából úgy kezelik, mint a szavazatokat, hiszen minél több van az azt jelzi, hogy az embereknek tetszik az oldalon található tartalom. Azonban link és link között óriási különbségek vannak. Az egyik ilyen szempont a dofollow és a nofollow linkek.
    A különbség a kettő között, hogy a nofollow linkeket, a keresőrobotok nem követik, azaz nem tekintik "szavazatnak". Ilyen például egy közösségi médiáról szerzett link (Twitter, Facebook). A dofollow linkeket viszont, ahogy a nevükben is benne van, követik a robotok.

    Továbbiakban pedig minden oldalnak van egy domain értéke (DA) és egy oldal értéke (PA), melyet 1-100 között rangsorolnak. Értelem szerűen érdemes minél erősebb oldalról szerezni linkeket, mert azok sokkal többet nyomnak a latba a Google szemében.

    Linkeket többféle módon is lehet gyűjteni. Az egyik ilyen módszer, hogy lekövetjük a rivális oldalakat és megnézzük, ők honnan szerezték a linkjeiket, illetve, hogy milyen linképítési stratégiát követnek. Emellett vendég blogolásra is van lehetőség, ami annyit takar, hogy más weboldalaknak írunk tartalmat egy a saját oldalunkra mutató linkért cserébe. Persze a linkeknek az építése közben is több hibába bele lehet futni. Először is figyelni kell a rossz minőségű, spam-es oldalakra, és lehetőleg el kell kerülni őket. Másodszor pedig a rövid időn belül generált sok link is okozhat gondokat, mivel így könnyen a Google célkeresztjében találhatja magát oldalunk.

    SEO ellenőrzés

    Segítségünkkel weboldala megkaphatja az optimális SEO ellenőrzést. Biztosítjuk az Ön jelenlegi webhelyének szakmai elemzését, és ellenőrizzük a fejlesztési lehetőségeket. Az online marketing részeként végzett weboldal optimalizálás alapvető sikertényező a vállalatok számára. A weboldal optimalizálás eszközök célzott használata, a szakmailag elemzett kulcsszavak, valamint a címkék és linkek tudatos beállítása jelentősen javíthatja az új ügyfelek szerzését a keresőmotorok segítségével.

    Mivel a keresőmotorok sokasága magában foglalja a különböző szolgáltatók, például a Google, az Amazon, a YouTube vagy akár az alkalmazás boltok összes sajátosságát, szinte lehetetlennek tűnik a dolgok nyomon követése. Egy szakértő segíthet a különböző keresőmotorok elemzésében, és hosszú távon javíthatja weboldala rangsorolását.

    Egy szakértő elemzi webhelyét a fontos részletek érdekében, mialatt pontos képet kap az oldala jelenlegi on-Page és off-Page állapotáról. A SEO ellenőrzés gyors és pontos módszert kínál arra, hogy tesztelje webhelye keresőmotor barát jellegét.

    Weboldal optimalizálás és a Google rangsorolás

    A Google legalább 200 féle rangsorolási tényező alapján állítja fel a találati listát. Most megmutatjuk a legfontosabbakat a weboldal optimalizálás szempontjából.

    Domain kor: Az általános feltételezés az, hogy minél régebbi a domain, annál jobb. Itt kell megjegyezni, hogy a regisztráció ideje meghatározó. A Google szakértői szerint a hat hónapos és az egyéves domain közötti különbség valóban nem olyan nagy. Más szavakkal, a domain kora fontos, de nem nagy súllyal nyom a lattba.

    A kulcsszó a domain része: Már nincs meg az a különbség, mint régen, de ha a kulcsszó szerepel a domainben, akkor valóban relevanciát élvez a weboldal. Végül a Google félkövérként jeleníti meg a domain kulcsszavait. A kulcsszó általános előfordulása mellett az oldalak, amelyekben a kulcsszó a tartomány elején szerepel, előnyben vannak azokkal az oldalakkal szemben, amelyekben egyáltalán nem szerepel, vagy a tartomány végén van elhelyezve.

    Weboldal optimalizálás referenciáink

    Az alábbi cégek az első helyen szerepelnek a Google-ban a megadott kulcsszavakra:

  • testépítő táplálkozás, testépítők - Superfitt
  • egr szelep tisztítás, motor tisztítás - TerraClean Magyarország
  • költöztetés Dunakeszi, Szentendre, Vác, Göd - Pataki Trans
  • őrzés, biztonsági őrzés - General Safety Bt.
  • irodalom és versek - Tatito

  • Kapcsolat

    Cím: 2131 Göd, Béke u. 29.
    Telefon: +36 20 345 2623
    E-mail: info@generalcomputer.hu
    Nyitva tartás: H-P 10:00-17:30, Szo 9:30-12:00.
    Google SEO weboldal készítés és optimalizálás
    Címkék

    WEBOLDAL OPTIMALIZÁLÁS SEO