SEO és keresőoptimalizálás

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
ALAPJAI ÉS A SEO


20 345 2623 / info@generalcomputer.hu

Keresőoptimalizálás, avagy a seo

Amennyiben ide talált az oldalra, valószínűleg hallotta már a SEO, vagy a keresőoptimalizálás szavak egyikét. De vajon tudja azt is, hogy milyen fontossággal bírnak, illetve hogy milyen szerepet is játszanak a weboldalak teljesítményének szempontjából? Nos, ha a kérdésre a válasza nem, akkor ezen írás elolvasása után tisztázódni fog Önben minden, amit a SEO működéséről tudni érdemes.

A SEO alapjai

A SEO az angol Search Engine Optimization szó rövidítése, melyet magyarul keresőoptimalizálás néven is emlegetünk. A weboldal keresőoptimalizálás nem véletlen vált nagyon elterjedté manapság, hiszen a Google keresőt naponta átlagosan több mint 3 milliárd alkalommal veszik igénybe az emberek globálisan, amely például rengeteg lehetőséget rejt magában a vállalkozások számára. A kereső a weboldalak sorrendjét több szempont összesítéseként állítja össze, és igazán itt jön képbe a SEO, hiszen minél jobban optimalizált egy oldal, annál jobb helyezéseket fog elérni a keresőben. Fontos még így az elején megjegyezni, hogy a keresőkön belül két féle megjelenési mód is található. Az egyik a fizetett hirdetéseket rejti magában, amelyek jól kivehetően el vannak látva a hirdetés felirattal. A másik pedig az organikus megjelenés, amellyel a keresőoptimalizálás során foglalkozunk.

A keresőmotorok működése

Mielőtt elkezdené optimalizálni egy webhelyet, meg kell értenie a keresőmotorok működését.

A keresők működése a letapogatással vagy feltérképezéssel kezdődik. Ekkor a keresőrobot megvizsgálja az új tartalmat kifinomult programok segítségével. Ha új oldalak találhatóak, a robot az észlelt linkeket követve új tartalmat fedezhet fel egy láncfolyamat során.

Következő fázis az indexelés. A kereső a feltérképezett tartalom másolatát tárolja az indexben. Az indexet nagy teljesítményű szervereken tárolják, így valós időben megtalálhatóak.

Ezután következik a helymeghatározás vagy rangsorolás. Amikor a felhasználó keresést végez, a keresőmotorok algoritmusai a helymeghatározási tényezők alapján értékelik, mely tartalmak a relevánsabbak a keresett kifejezésre.

A keresőoptimalizálás felépítése

A keresőoptimalizálásnak 4 fő része van:
  • Kulcsszó kutatás
  • Oldalon belüli keresőoptimalizálás (On-Page SEO)
  • A technikai SEO
  • A külső keresőoptimalizálás, vagyis a linképítés
  • Kulcsszó keresés

    A kulcsszó keresés általában több részből áll össze. Először is meg kell vizsgálni, hogy mely szavakra, esetleg kifejezésekre keresnek az emberek. Miután ez megvan ki kell válogatni, hogy melyekre, milyen mennyiségben keresnek rá. Ezzel egyidejűleg pedig utána kell járni, annak is, hogy a keresőn belül hol van esély elhelyezkedni az adott kulcsszóra a vetélytársakkal szemben. Egyszerűnek hangozhat, azonban hibalehetőség még itt is van. Például egy olyan kulcsszóra teljesen felesleges építeni, amelynek semmilyen látogatottsága nincs, hiszen közönség nélkül mit sem ér az egész belefektetett munka. Ez pontosan olyan lenne, mintha a színészek az üres színházteremnek játszanának. Továbbá nem érdemes olyan szavakat sem alkalmazni nagy mennyiségben, amelyeknek semmi köze sincsen az adott oldal témájához.

    Oldalon belüli keresőoptimalizálás

    A keresőoptimalizálás talán egyik legösszetettebb és fontosabb része a saját weboldal megfelelő belső optimalizálása. Nincs olyan pont, ahol hátradőlhet és lazíthat, hiszen a tartalom nem azt jelenti, hogy webhelye végleg a keresőmotorok eredményoldalának tetején van.

    Persze lehet, hogy ma elérte a csúcsot, de egy SEO szakember munkája soha nem készült el. A Google algoritmusának vagy a versenytársak tartalmának minden módosítása leütheti Önt erről az első helyről, ami azt jelenti, hogy lépést kell tartania a változásokkal. Az oldalon lévő SEO-nak pontosnak kell lennie. Mielőtt azonban belemerülnénk ebbe, fontos, hogy magas szintű áttekintéssel rendelkezzünk a Google és más keresőmotorok működéséről.

    Az alábbi néhány pontban bemutatom a legfontosabb dolgokat, amikre érdemes odafigyelni az oldalon belüli keresőoptimalizálás alkalmával, a minél jobb helyezés elérésének érdekében.

    Oldal címe és a Meta leírás

    Ezen párosból áll össze az amit a keresőben láthatunk minden egyes weboldalnál. A címből és a leírásból jön rá a kereső robot, hogy miről is szól az oldal. Míg a cím csak pár szóból áll, addig a Meta leírásban hosszabban is kifejtésre kerül az oldal témája. Tanácsolt mind kettőben elhelyezni azokat a kulcsszavakat, amelyekre épül az oldal, de emellett érdemes vigyázni is mivel, ha túlságosan sokszor szerepelnek, az nagyobb kárt tehet a keresőoptimalizálás szempontjából, mintsem hogy előnyös lenne. Ebből következően nagyon fontos megjegyezni, hogy a SEO esetében a kevesebb néha több elv elég sokszor érvényesül, hiszen ha nem vigyázunk, akkor akár komoly büntetéseket is kiszabhatnak weboldalunkra.

    Belső linkek

    Lehet, hogy meglepő, de nem csak külső, hanem belső linkek is alkalmazhatóak a weboldalon. Ennek lényege, hogy a saját oldalunkon lévő bejegyzéseket linkeljük tovább egy másik a saját oldalon lévő tartalmon belül.

    Fejlécek

    A fejlécek, melyeket H1, H2, H3 néven ismerhetjük. Jelentős szerepük az átláthatóságban van, mivel segíti a kereső robotokat és az olvasókat is, hogy könnyebben megértsék a leírt tartalmat.

    Technikai SEO

    A keresőoptimalizálás technikai SEO része határozza meg, hogy mennyire felhasználóbarát egy oldal, mind sebesség, mind különböző fajta eszközökön való megjelenés szempontjából.

    Oldal betöltési sebesség

    Több részről is fontos, hogy milyen az adott oldal betöltési sebessége. Az egyik a felhasználói élményt szolgálja, mivel ha egy látogató túl sokat kell várakozzon, akkor valószínűleg el fog kattintani. Másik részről pedig keresőoptimalizálás szempontjából is jut neki szerep, mivel maga a Google jelentette be, hogy a rangsorolás során az oldalaknak a sebességét is figyelembe fogják venni.

    Mobilbarát weboldal készítés

    Az idő előrehaladtával egyre nagyobb figyelem irányul a mobiltelefonokra, így nagy hangsúlyt kapott a mobilbarát weboldal készítés. Ez főleg amiatt van, mert a világon az emberek többségének már van mobiltelefonja, ezáltal pedig több forgalom érkezik onnan, mint az asztali eszközökről (számítógép, laptop). Pontosan ezért és a Google-nek az erre irányuló egyre nagyobb figyelme miatt érdemes jól optimalizálni a mobilok felbontásához illeszkedően.

    Linképítés és a keresőoptimalizálás

    Külső optimalizálás (off-Page SEO) - Linképítés

    A keresőoptimalizálás berkein belül talán az egyik legbeszédesebb téma a linképítés. A külső optimalizálás magában foglalja a keresőoptimalizálásának minden olyan lehetséges módszerét, amelyet a weboldal tulajdonosa vagy optimalizálója nem befolyásolhat közvetlenül. Viszont sok erőfeszítéssel és következetességgel jelentősen hozzájárul a keresőmotorok eredményeinek rangsorolásához.

    Alapjaiban véve a lényege a linképítésnek, hogy más weboldalról szerezzünk a saját oldalunkra mutató linket. A Google-nél a linkeket nagyjából úgy kezelik, mint a szavazatokat, hiszen minél több van az azt jelzi, hogy az embereknek tetszik az oldalon található tartalom. Azonban link és link között óriási különbségek vannak. Az egyik ilyen szempont a dofollow és a nofollow linkek.
    A különbség a kettő között, hogy a nofollow linkeket, a keresőrobotok nem követik, azaz nem tekintik "szavazatnak". Ilyen például egy közösségi médiáról szerzett link (Facebook, Twitter). A dofollow linkeket viszont, ahogy a nevükben is benne van, követik a robotok.

    Továbbiakban pedig minden oldalnak van egy domain értéke (DA) és egy oldal értéke (PA), melyet 1-100 között rangsorolnak. Értelem szerűen érdemes minél erősebb oldalról szerezni linkeket, mert azok sokkal többet nyomnak a latba a Google szemében.

    Linkeket többféle módon is lehet gyűjteni. Az egyik ilyen módszer, hogy lekövetjük a rivális oldalakat és megnézzük, ők honnan szerezték a linkjeiket, illetve, hogy milyen linképítési stratégiát követnek. Emellett vendég blogolásra is van lehetőség, ami annyit takar, hogy más weboldalaknak írunk tartalmat egy a saját oldalunkra mutató linkért cserébe. Persze a linkeknek az építése közben is több hibába bele lehet futni. Először is figyelni kell a rossz minőségű, spam-es oldalakra, és lehetőleg el kell kerülni őket. Másodszor pedig a rövid időn belül generált sok link is okozhat gondokat, mivel így könnyen a Google célkeresztjében találhatja magát oldalunk.

    A keresőoptimalizálás csoportosítása rövid és hosszú kulcsszavak alapján

    A kulcsszavak összetettsége alapján különböztetjük meg a short tail és a long tail kulcsszavakat, így a keresőoptimalizálást is. A short tail (rövid kulcsszavak) SEO esetében csupán egy szóból állnak a kulcsszavak, míg a long tail seo esetében akár több szavas kifejezések is előfordulhatnak. Az internetes keresőket használó emberek egyre ritkábban végeznek egyszavas kereséseket, sokkal inkább elterjedtebb egy kifejezést keresni. Amennyiben online marketing tanácsadót keresünk a cégünknek, akkor nem a marketing szót fogjuk beírni a Google-ba, hiszen rengeteg, számunkra felesleges találat kötözz kellene keresgélni. Ellenben ha a kifejezést írjuk be, "online marketing tanácsadó", akkor a legrelevánsabb találatokat kapjuk egyből. Ezek miatt is kulcsfontosságú a keresőszavak tökéletes meghatározása az eredményes keresőoptimalizálás eléréséhez.

    SEO ellenőrzés

    Segítségünkkel weboldala megkaphatja az optimális SEO ellenőrzést. Biztosítjuk az Ön jelenlegi webhelyének szakmai elemzését, és ellenőrizzük a fejlesztési lehetőségeket. Az online marketing részeként végzett keresőoptimalizálás alapvető sikertényező a vállalatok számára. A keresőoptimalizálás eszközök célzott használata, a szakmailag elemzett kulcsszavak, valamint a címkék és linkek tudatos beállítása jelentősen javíthatja az új ügyfelek szerzését a keresőmotorok segítségével.

    Mivel a keresőmotorok sokasága magában foglalja a különböző szolgáltatók, például a Google, az Amazon, a YouTube vagy akár az alkalmazás boltok összes sajátosságát, szinte lehetetlennek tűnik a dolgok nyomon követése. Egy szakértő segíthet a különböző keresőmotorok elemzésében, és hosszú távon javíthatja weboldala rangsorolását.

    Egy szakértő elemzi webhelyét a fontos részletek érdekében, mialatt pontos képet kap az oldala jelenlegi on-Page és off-Page állapotáról. A SEO ellenőrzés gyors és pontos módszert kínál arra, hogy tesztelje webhelye keresőmotor barát jellegét.

    Keresőoptimalizálás és a Google rangsorolás

    A Google legalább 200 féle rangsorolási tényező alapján állítja fel a találati listát. Most megmutatjuk a legfontosabbakat a keresőoptimalizálás szabályai figyelembe véve.

    Domain kor: Az általános feltételezés az, hogy minél régebbi a domain, annál jobb. Itt kell megjegyezni, hogy a regisztráció ideje meghatározó. A Google szakértői szerint a hat hónapos és az egyéves domain közötti különbség valóban nem olyan nagy. Más szavakkal, a domain kora fontos, de nem nagy súllyal nyom a lattba.

    A kulcsszó a domain része: Már nincs meg az a különbség, mint régen, de ha a kulcsszó szerepel a domainben, akkor valóban relevanciát élvez a weboldal. Végül a keresőben félkövérként jelennek meg a domain kulcsszavai. A kulcsszó általános előfordulása mellett az oldalak, amelyekben a kulcsszó a tartomány elején szerepel, előnyben vannak azokkal az oldalakkal szemben, amelyekben egyáltalán nem szerepel, vagy a tartomány végén van elhelyezve.

    Kulcsszó a címkékben: A címke a második legfontosabb tartalom a weboldalon, az oldal tartalma után, ezért erős on-line SEO jelet küld. A címke rendszerint a kereső számára biztosítja a téma kezdeti besorolását. A címkében szereplő fontos kulcsszavak mindenképpen fontosak, de a rangsorra gyakorolt ​​közvetlen hatásuk nem ismert. Ettől függetlenül a seo keresőoptimalizálás során nagy figyelmet kell rá fordítani.

    A kulcsszó a H1 címsorban: A H1 címsor olyan, mint egy második címke, amelyek újabb relevanciajelet adnak a Googlenak. A kulcsszavak használata a H-tagekben egy abszolút fontos szabály. Ennek ellenére érdemes egy kicsit több erőfeszítést fektetni bele, hogy a címsor szavak a szövegben is előforduljanak.

    Tartalom hossza: A több szóval rendelkező tartalom kiterjedtebb lehet, vagy részletesebben megvilágíthatja az adott témát, ezért inkább előnyben részesítik a keresők a rövid cikkekkel szemben. A SerpIQ (kulcsszókutató SEO szoftvergyártó) megállapította, hogy a tartalom hossza korrelál a keresési eredményoldalban való elhelyezkedéssel. Általánosságban elmondható, hogy keresőoptimalizálás szempontjából érdemes 1500 és 2400 szót elhelyezni egy tartalmas cikkben.

    Kulcsszó sűrűsége: Még ha ez sem olyan fontos, mint korábban, a kulcsszó sűrűsége még mindig olyan, amely segít a Google-nak azonosítani az oldal témáját. De ne vigyük túlzásba, mivel ezzel csak magunknak ártunk. A „minél több, annál jobb” elv ebben az esetben nem érvényes, de a kulcsszót néhányszor azért meg kell ismételni ahhoz, hogy jól sorolja be a keresőrobot az oldalt. Itt nincs mágikus szám, de általánosságban elmondható, hogy 2-4% között érdemes felvonultatni a kulcsszavakat.

    Az oldal betöltési ideje: A nagyobb keresők az oldal betöltési idejét rangsorolási tényezőként használják. A keresőrobotok nagyvonalakban meg tudják határozni egy webhely sebességét a kód és a fájlméret alapján. A Google PageSpeed ​​Insights eszköze jó kiindulópontot nyújt az oldal sebességének mérésére, mely a keresőoptimalizálás végzésében is nagy segítséget nyújt.

    Tartalom közzététele: Ha ugyanaz a tartalom található ugyanazon webhely két oldalán (vagy kissé megváltozik), akkor a keresési eredményekben láthatósága csökken. Ez vonatkozik a meta információkra is. A Google hátrasorolja az ismétlődő tartalmakat, ezért célszerű erre különös figyelmet fordítani.

    Visszamutató linkek száma: A visszafelé mutató linkek (backlink) statisztikailag még mindig olyan tényezők, amelyek összefüggésben állnak a jó helyezésekkel. Az egyes linkek rangsorolási tényezőinek összefüggései magasak. Az adatok továbbra is a legmagasabb összefüggést mutatják a Google rangsorolása és az oldal linkjeinek száma között.
    Moz szerint a keresőmotorok a hivatkozott oldalak tárgyát is figyelembe vehetik, és a relevancia jeléül értékelhetik. Például, ha van egy autókkal foglalkozó oldalad, majd filmekkel kapcsolatos oldalról mutat rá külső link, az azt jelezheti a Google-nak, hogy oldala inkább a filmekről szól, mint az autókról.

    Keresőoptimalizálás mobileszközökre: A Google hivatalos ajánlása, hogy a webhely legyen reszponzív. Valószínű, hogy a mobil eszközökre optimalizált oldal nagy előnyt élvez a mobileszközökről történő keresés során. A Google most még egy „mobilbarát” címkét is hozzáad ezekhez a webhelyekhez.
    A Google szerint ma már többen keresnek mobiltelefonjukkal, mint asztali gépükkel. Azokon a területeken, ahol sok látogató használ mobiltelefont, ez a tényező rendkívül fontos.

    Keresőoptimalizálás referenciáink

    Az alábbi cégek az első helyen szerepelnek a Google-ban a megadott kulcsszavakra:

  • egr szelep tisztítás, motor tisztítás - TerraClean Magyarország
  • testépítő táplálkozás, testépítők - Superfitt
  • költöztetés Dunakeszi, Szentendre, Vác, Göd - Pataki Trans
  • őrzés, biztonsági őrzés - General Safety Bt.

  • Kapcsolat

    Cím: 2131 Göd, Béke u. 29.
    Telefon: +36 20 345 2623
    E-mail: info@generalcomputer.hu
    Nyitva tartás: H-P 9:00-17:30, Szo 8:00-12:00.
    Google SEO seo keresőoptimlaizálás és weboldal készítés
    Címkék

    SEO KERESŐOPTIMALIZÁLÁS SEO TANÁCSADÁS